ض46346

عادت اول: منفعل نباشید:غرولند کردن کار راحتیه و سعی برای تغییر اوضاع سخت. برای همین اکثر مردم کار راحت رو انتخاب می‌کنند و در مورد اشتباهات ظریف تا نحوه ساخت پل غرولند می‌کنند ولی کمتر کسی سعی می‌کنه اون چیزی که تحت کنترلشه رو تغییر بده. واضح نیست که اگه وقتتون رو بزارید روی تغییر اوضاع، وضعتون بهتر می‌شه؟

عادت دوم: طوری باشین که دوست دارین در موردتون صحبت کنن. فکر کنین مردین و روحتون تو مجلس ترحیم نشسته. دوست دارین که مردم چی در موردتون بگن؟ بگن که خیرش به بقیه رسید، خوب زندگی کرد، پدر خوبی بود یا بگن که زن و بچه‌ش از دستش راحت شدن؟ بگن که بود و نبودش برا بقیه فرقی نداشت؟به آخر قضیه فکر کنین و اون طور باشین که دوست دارید اسمتون بمونه.

عادت سوم: کار اهم رو به مهم وا ندید!: اگر از بیشتر مردم بپرسید چه چیز برایشان بیشترین اهمیت را دارد، می‌گویند سلامتی، خانواده. می گویند سریال نگاه کردن؟ پیگیری اخبار غیرمرتبط؟ولی خب بیشترین وقتشان صرف چه می‌شود؟ وقتتان را صرف چیزی کنید که بیشترین اهمیت را دراد.

عادت چهارم: برد برد فکر کنید: می توانید بروید و در برنامه رقیب در بازار بنویسید که خیلی چرت و پرته! یا یه مطلب تو وبلاگتون بنویسید در مورد مهمل بودن برنامه رقیب. یا می تونید تو وبلاگ خودتون ازش تعریف کنید و نقد منصفانه بکنید و کمک کنید که برنامه‌اش پیشرفت کنه.در حالت اول، خود شما پیشرفت خاصی نکردید و اگه اون هم جواب متقابل نده، صرفا وقت شما صرف پیشرفت نکردن برنامه یه نفر دیگه شده. ولی در حالت دوم، رابطه‌ای مثبت با رقیبتون ایجاد می‌شه و خوانندگان وبلاگ شما دنبال برنامه خود شما هم خواهند بود. رقیبتون هم ممکنه یه نقد مثبت در مورد برنامه شما بنویسه.یه پیشرفت دو طرفه! یه باز برد برد!

عادت پنجم: اول سعی کنید بفهمید، بعد فهمیده شوید!: می شود که سایت طراحی کنید و بعد در تبلیغش بنویسید که روی این ۱۰۰ ساعت وقت گذاشته‌ام و از خانواده گذشتم! سعی بکنید که بقیه شما را بفهمند. سایتتان را می‌توانید بفروشید؟یا می‌شود اول برود بفهمید خریداران سایت چه چیز را بیشتر دوست دارند و در تبلیغتان از آن بگویید. کدام بهتر است؟

عادت ششم: از قدرت جمع استفاده کنید:فرض کنید درختی ۵ سیب دارد و دو فرد کوتاه قد نمی‌توانند سیب‌ها را بچینند. ولی اگر یکی برود روی کول آن یکی، جمعا ۵ سیب به دست می‌آورند. در دنیای انسان‌ها ۰+۰= ۰ نیست، اینجا ۵ می‌شود.سعی کنید از قدرت جمع بودن استفاده کنید.

عادت هفتم: اره‌تان را تیز کنید.یک بدن سالم روزی چقدر بیشتر از یک بدن بیمار می‌تواند پول دربیاورد؟ آدمی که روزی ۱۵ دقیقه مطالعه می‌کند یک شغل را بهتر مدیریت می‌کند، یا یکی که ماه به ماه نگاهش به کتاب میفتد؟ با یک اره تیز، درخت‌های بیشتری را در زمان کمتری می‌شود قطع کرد. اره تان را تیز کنید! روزی نیم ساعت ورزش و ۱۵ دقیقه مطالعه ارزشش را دارد.